انگلیس از تصمیم كره شمالی برای تعلیق آزمایش های هسته ای استقبال كرد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا، به نقل از وزارت خارجه انگلیس، 'ویلیام هیگ' در بیانیه ای گفت: این خبر بسیار مثبتی است. تغییرات اخیر در رهبریت كره شمالی فرصتی را برای از سرگیری تعاملات آن كشور با جامعه جهانی فراهم كرده است.

وی افزود: متعهد شدن كره شمالی بر توقف آزمایش های هسته ای و غنی سازی اورانیوم در كنار پذیرش بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی یك گام مهم است.

وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر دولت كره شمالی بر این تعهد خود پایبند بماند، مشاهده خواهد كرد كه جامعه بین المللی نیز آماده است تا با آن كشور برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار در شبه جزیره كره، همكاری كند.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، این تصمیم كره شمالی در پی گفت و گوهای هفته گدشته دیپلمات های آمریكا و كره شمالی در پكن، اتخاذ شده است.

دولت آمریكا اعلام كرده است كه در پاسخ به اقدام كره شمالی، 240 هزار تن كمك غذایی به آن كشور ارسال خواهد كرد.

كره شمالی تعلیق غنی سازی اورانیوم خود را در بیانیه ای كه از سوی وزارت خارجه آن كشور در پیونگ یانگ صادر شد، تایید كرده و گفته است كه این كار برای اعتماد سازی و بهبود رابطه بین دو كشور صورت گرفته و گفت و گوهای دو طرف ادامه خواهد داشت.

به گفته وزارت خارجه آمریكا، كره شمالی همچنین مواففت كرده تا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی بر روند به تعلیق در آمدن فعالیت های هسته ای آن كشور نظارت داشته باشد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: خانه , جغرافیایی برچسب , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 12 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: